بک لینک

آموزش رفع مشکل تغییر عنوان مطالب سایت توسط گوگل
#1
با سلام خدمت کاربران گرامی .

با توجه به اجرای سیاست جدید گوگل ، اکثر وبمستر های گرامی با مشکلی تقریبا جدی مواجه شده اند که در ادامه به آن می پردازیم و سپس نحوه رفع مشکل را برایتان توضیح خواهیم داد . پس با ما همراه باشید ...



چرا عنوان مطالب سایت من در گوگل تغییر کرده ؟

گوگل اخیرا تصمیم بر این گرفته عنوان اصلی هر سایت را به انتهای عنوان صفحات و مطالب آن سایت اضافه کند . بعنوان مثال تا قبل از این ، مطالب در گوگل به این صورت ایندکس می شد : " مشکل تغییر عنوان مطالب سایت توسط گوگل " . اما پس از اجرای سیاست جدید و تصمیمات گرفته شده ، از این به بعد مطالب به این صورت ایندکس خواهند شد : " مشکل تغییر عنوان مطالب سایت توسط گوگل - لبخند ما "

اما این تصمیم مشکلاتی را به همراه داشته که بسیاری از وبمستران را آزار می دهد .



نقاط ضعف و مشکل این تصمیم گوگل چیست ؟

مشکل اینجاست که گوگل درصورتی که عنوان اصلی سایت شما را تشخیص ندهد به صورت دلخواه یک متاتک و یا عنوان را از سایت بعنوان تایتل اصلی وبسایت درنظر می گیرد و آن را در انتهای تمام مطالب و صفحات قرار می دهد .

فرض کنید که گوگل عنوان اصلی وبسایت لبخند ما را تشخیص نداده باشد . در این صورت به طور دلخواه یک عنوان را انتخاب می کند . بعنوان مثال " دانلود آهنگ جدید " را برای عنوان اصلی وبسایت درنظر می گیرد پس از آن مطالب به صورت مقابل ایندکس می شوند : " عنوان مطلب مورد نظر - دانلود آهنگ جدید "

وبسایت لبخند ما نیز قبلا با این مشکل مواجه شده بود ، اما پس از رفع مشکل عنوان اصلی یعنی " لبخند ما " به انتهای عنوان مطالب و صفحات اضافه می شود . می توانید برای درک بهتر این مساله تصویر زیر را مشاهده کنید .



http://up.labkhandema.ir/view/1829476/sc...ema.ir.jpg



و اما حالا در تصویر زیر مشاهده می کنید که گوگل عنوان اصلی سایت " یک نت " را نشناخته و به صورت دلخواه " محرم 95 " را برای عنوان اصلی سایت درنظر گرفته است .



http://up.labkhandema.ir/view/1829475/sc...ema.ir.jpg



راه حل چیست ؟

خب تا اینجا دلیل وجود این مشکل را متوجه شده اید و به خوبی با این مساله آشنایی پیدا کردید . پس حالا به سراغ آموزش می رویم .

راه حل سادست . ما باید کاری کنیم تا گوگل عنوان اصلی وبسایت را شناسایی کند . برای این کار هم باید از تگ های h1 و h2 در هدر قالب سایت استفاده کنیم . از تگ h1 برای عنوان اصلی و از h2 برای توضیحات وبسایت باید استفاده شود . کد را می توانید در ادامه مشاهده کنید :



<div class="title_site">
<h1><a href="/">عنوان سایت</a></h1>
<h2>توضیحات سایت،</h2>

</div>



کافیست وارد بخش کد قالب سایت خود شوید و این کد را در بخش هدر < head/ >< head > کپی کنید . توجه داشته باشید که بجای عنوان سایت نام سایت خود و بجای توضیحات نیز توضیحات مربوط به سایت خود را در کد قرار دهید .

پس از انجام این کار به احتمال 99% مشکل برطرف خواهد شد .

خب حالا وارد گوگل وبمستر سایت خود شوید و یک بار دیگر سایت خود را ایندکس کنید . برای تست یکی از مطالبی که این مشکل رو داشته رو از طریق fetch as render دوباره ایندکس کنید . بعد لینک مطلب مورد نظر را در گوگل سرچ کنید ببینید عنوان تغییر کرده یا خیر . خب همانطور که عرض کردم به احتمال 99% مشکل برطرف خواهد شد . در غیر اینصورت از طریق بخش نظرات ما با در تماس باشید ...



چند نکته کلیدی که هنگام انتخاب عنوان برای مطالب سایت باید در نظر بگیرید :


- عنوان مطالب باید خاص و یکتا باشد . دلیلی ندارد که از سایت های دیگر کپی کنید !

- عنوان مطالب باید کوتاه و مربوط به مطلب مورد نظر باشد .

- عنوان مطالب نباید بیش از 70 کاراکتر باشد . در غیر این صورت 70 کاراکتر بیشتر از عنوان در گوگل نمایش داده نمی شود.

- نیازی نیست نام سایت را به انتهای عنوان هر مطلب اضافه کنید . به عنوان مثال : " مشکل تغییر عنوان مطالب سایت توسط گوگل - لبخند ما " لزومی ندارد یک کلمه بارها در مطالب تکرار شود ! با توجه به تصمیمات اخیرگوگل ، دیگر هیچ دلیل موجهی برای این کار وجود ندارد . چراکه خود گوگل این کار را انجام می دهد . درضمن این کار باعث می شود که از طرف گوگل اسپم شناخته شوید .

- و در آخر گوگل باهوش تر از شماست !!! پس بجای دور زدن او سعی کنید تولید محتوا کنید . اینطور هم خودتان سیر صعودی پیدا خواهید کرد . هم به گوگل کمک میکنید و از همه مهم تر به مردم خدمت کرده اید .



با آرزوی موفقیت برای شما ...





نویسنده : ابراهیم شجاعی

منبع : http://www.labkhandema.ir/post/45/learni...oogle.html
پاسخ
 سپاس شده توسط E-Beshkani ، fnazari
#2
عالی بود ممنونم از شما این مطلب برای دوستم که سایت داره بدرد خورد
پاسخ
 سپاس شده توسط ebrahim.sh
#3
این مسئله برای چه تاریخی هستش؟!
 تا الان که دارم این کامنت رو میذار همچین چیزی ندیدم. درمورد سایت من که صدق نمیکنه!
با افزونه سئو میشه این کار رو کرد ولی خود گوگل بعید میدونم این کا رو کرده باشه!
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان