بک لینک

گام به گام فیزیک یازدهم تجربی
#1
سلام ودرود بی پایان ! امروز برای وب درسی ها دو محصول ناب آماده کردیم . گام به گام کامل فیزیک یازدهم برای تجربی ها و گام به گام کامل فیزیک یازدهم برای بچه های ریاضی ! هر دو محصول تمامی فعالیت ها ، کار در کلاس ها ، پرسش ها ومسایل آخر فصل تمامی فصل های کتاب درسی مربوط به خود را پوشش می دهند . لازم به ذکراست که تمامی پاسخ ها به صورت کاملا تشریحی و با استفاده از مثال ها و تصاویر متنوع ارایه شده است .
همانطور که میدانید سر فصل های کتاب های فیزیک یازدهم ریاضی و تجربی یکسان بوده و تفاوت این دو کتاب بیشتر در مسایل و پوشش برخی از مباحث خاص است . اما به هر حال از آنجایی که به طور کلی در کنکور برای رشته ی ریاضی چهل و پنج تست و برای رشته ی تجربی سی عدد تست (طبق سابقه ی چندین و چند ساله ی سازمان سنجش) از درس فیزیک طرح میشود ، و همچنین ضریب این درس در محاسبه ی معدل هر ساله دانش آموزان نسبت به سایر دروس بالاتر است ، این درس از لحاظ اهمیت برای هر دو رشته در جایگاه اول قرار دارد .
با توجه به اینکه مباحث فیزیک امسال نیازمند درک وتسلط  بالاتری هستند سه توصیه به دانش آموزان همیشه سخت کوش رشته ی تجربی و ریاضی دارم :
  • انعطاف پذیری : در مطالعه ی این درس تلاش کنید که بعد از اینکه تمامی فعالیت ها و کار درکلاس ها و پرسش ها و مسایل خود کتاب را قوووورت شدید ُسوالات متنوع و از تیپ های مختلف حل کنید .چرا که در مباحث الکتریسیته و مغناطیس دست طراح سوال بازتر  است.
  • مطالعه ی مفهومی این درس : به زبان ساده تر نسبت به سال های قبل بیشتر سعی کنید یاد بگیرید تا حفظ کنید !!! زیرا موضوعاتی که امسال با آنها روبه رو هستید به مراتب چالش برانگیزتر ، سخت تر و گسترده تر از سال های قبل و حتی سال دوازدهم است .
  • تمرین و تکرار : به شما قول می دهم شیرینی این درس باعث خسته شدن شما نخواهد شد!!
فیزیک سال یازدهم فضای فکری متفاوتی را نسبت به سال های قبل برای دانش آموزان ایجاد میکند . تا کنون دانش آموزان با مباحثی که مبانی رشته هایی مثل مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران و… بوده آشنا شده اند اما امسال که دانش آموزان یکسال بزرگ تر شده اند و به درک فیزیکی بالا تری رسیده اند قادر هستند مباحث مهمی چون : الکتریسیته ساکن ، الکتریسیته جاری (جریان الکتریکی) و الکترو مغناطیس را بفهمند ویاد بگیرند . این مباحث مبانی مهندسی برق و کامپیوتر و ..هستند . نمونه تصویر محصول در زیر توجه کنی
منبع: گام به گام فیزیک یازدهم تجرب
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان