بک لینک

حقایقی در رابطه با یکی از مقاصد گردشگری
#1
در ترکیه بیشتر از اشتراک نام با یک حیوان پر خاص وجود دارد. خانه غنی از یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان ، تاریخ غنی ترکیه نقش مهمی در کشاورزی ، تجارت و دین داشت. با این حقایق ترکیه دریابید که بوقلمون چگونه دنیا را تغییر داده است.
[تصویر:  AdobeStock_231898430.jpg]
01
استانبول بزرگترین شهر ترکیه است.

02 (+90) کد منطقه ای کشور است.

سرزمین 03 ترکیه در آسیا 95 درصد و در اروپا 5 درصد است.

04 مساحت کل ترکیه 783،562 کیلومتر مربع است.

05 از سال 2020 ، جمعیت ترکیه نزدیک به 85 میلیون نفر است.

مورخان بر این باورند که کشاورزی از ترکیه آغاز شده است. به گفته مورخان ، حدود 11000 سال پیش کشاورزی در ترکیه آغاز شده است. شواهدی وجود دارد که تمدن های باستان محصولاتی مانند جو و گندم را در جنوب مرکزی ترکیه کاشته اند. ترکیه دهمین تولیدکننده بزرگ محصول در جهان است. نقش ترکیه به عنوان یک پیشگام در کشاورزی تا امروز ادامه دارد. جدا از غلات ، ترکیه به پنبه ، آفتابگردان ، حبوبات ، انگور ، سیب ، میوه های خشک و دام معروف است. فرودگاه آتاتورک استانبول در ترکیه به بیش از 250 مقصد بین المللی متصل است.

از فرودگاه استانبول ، هواپیمایی ترکیش با بیش از 50 مقصد داخلی و 250 مقصد بین المللی به 123 کشور پرواز می کند. موقعیت جغرافیایی ترکیه در مرکز نسبی جهان ، پرواز در هرجای دیگر را بسیار قابل دسترس می کند.

پرچم ترکیه دارای یک ستاره سفید و هلال ماه است.

پرچم ترکیه دارای یک ستاره سفید و هلال ماه با زمینه قرمز جامد است. این پرچم به طور متناوب Ay Yιldιz (ستاره ماه) یا Alsancak (پرچم قرمز) نامیده می شود. این ستاره هشت پر در زمان حکومت کنستانتین به پرچم اضافه شد که احتمالاً نماد مریم مقدس است.
پرچم ترکیه ، حقایق ترکیه
رنگ قرمز در پرچم ترکیه سابقه طولانی دارد.

قرمز برای رنگ استاندارد شاهنشاهی عثمانی انتخاب شد. این امپراتوری ترکیه از قرن 14 تا 20 بیشتر مناطق جنوب شرقی اروپا ، آسیای غربی و شمال آفریقا را در اختیار داشت. قرمز همچنین نمایانگر قلمرو عثمانی پس از سقوط رم بود.

روم به دلیل ترکیه سقوط کرد.

ارتش عثمانی پایتخت قسطنطنیه روم را به رهبری سلطان محمد دوم در سال 1453 فتح کرد. با این پیروزی پیروزمندانه ، عثمانی ها به یکی از قدرتمندترین امپراتوری های تاریخ تبدیل شدند.
استانبول در ترکیه قبلا شهر باستانی قسطنطنیه بود.

قبل از اینکه استانبول به عنوان شهر مشهور ترکیه شناخته شود ، این شهر کلان شهر باستان قسطنطنیه بود. به عنوان یک مرکز هنر و تجارت ، تسخیر قسطنطنیه در آن زمان مانند حکمرانی بر جهان بوده است - که عثمانی به نوعی آن را مدیریت کرد.

ترکیه در 29 اکتبر 1923 به یک کشور تبدیل شد.

عثمان اول امپراتوری عثمانی را در سال 1299 تأسیس کرد. تا سال 1389 عثمانی بیشتر صربستان همسایه را فتح کرد. در سال 1453 ، مهر دوم افسانه ای قسطنطنیه را شکست می دهد و پایان امپراتوری بیزانس است.

عثمانی ها تا سال 1923 که امپراتوری عثمانی پایان یافت سلسله خود را ادامه می دادند. با پایان یافتن امپراتوری عثمانی ، سرانجام جمهوری ترکیه به یک کشور تبدیل شد.
عثمانی قبل از انحلال به جنگ جهانی اول پیوست.

قبل از انحلال عثمانی ها در سال 1923 ، عثمانی ها در جنگ جهانی اول به طرف قدرت های مرکزی پیوستند. عثمانی ها با امپراتوری آلمان پیمان مخفی بستند ، معروف به "اتحاد عثمانی - آلمان".

[تصویر:  turkey.jpg]
2.6 میلیون سرباز ترک به جنگ جهانی اول پیوستند.

در طول جنگ جهانی اول ، امپراتوری عثمانی 2.6 میلیون سرباز به خدمت گرفت. در طول این جنگ ، 325،000 سرباز کشته ، 400،000 زخمی شدند ، در حالی که بیش از 200،000 زندانی بودند. خسارات وارده به امپراتوری عثمانی تا سال 1918 برای انحلال نهایی امپراتوری در سال 1921 مهم بود.
ترکیه یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مراکز خرید جهان را دارد. که بیشتر مهاجران هزینه های زیادی را در آنجا خرج می کنند.

Kapalı Çarşı معروف به بازار بزرگ استانبول در سال 1455 ، 2 سال پس از آنکه محمد دوم قسطنطنیه را شکست داد ، آغاز شد. تا به امروز ، یکی از پربازدیدترین نقاط جهانگردی در جهان است که سالانه بیش از 90 میلیون بازدید کننده داخلی و بین المللی را به خود جذب می کند.
بازار بزرگ ترکیه ، حقایق ترکیه
عکس از Adobe Stock
ترکیه ششمین مقصد گردشگری در جهان است.

هر ساله حدود 50 میلیون گردشگر بین المللی از ترکیه بازدید می کنند. گردشگران در غذاهای ترکیه ، فرهنگ و طبیعت شرکت می کنند. آب و هوای مدیترانه ای تا 6 ماه تابستان این کشور را در قسمت های جنوبی آن فراهم می کند ، که این امر آب و هوا را برای سفر ایده آل می کند.
Tavuk Göğsü دسر امضای ترکیه است.

صحبت از غذا است ، ترکیه یک دسر سنتی غیرمعمول و در عین حال پر آب ارائه می دهد. Tavuk Göğsü ترکیبی از مرغ خرد شده ، شیر و شکر است که با دارچین غبار گرفته شده است. این شیرینی به طور سنتی در کاخ توپکاپی برای سلاطین عثمانی تهیه می شد.
ساحل tztuzu در ترکیه یک محل پرورش مهم لاک پشت دریایی لاگر است. سواحل زیبا که موجب تمایل بیشتر خریداران ملک به خرید ملک در نزدیکی سواحل ترکیه شده است

ساحل tztuzu که به ساحل لاک پشت نیز معروف است ، به عنوان محل تولید لاک پشت دریایی در معرض خطر شناخته می شود. این گونه در معرض خطر برای جفت گیری و تخمگذاری تخم مرغ بین ماه های مه و اکتبر بازدید می کند. ساحل لاک پشت ها هر ساله شاهد بیش از 300 لانه حفر است که از آن زمان دولت محافظت از آنها را در پرتو جهانگردی منع کرده است.
بلندترین نقطه ترکیه آتشفشان خاموش است. قله کوه آرارات بلندترین نقطه ترکیه با 5،137 متر بالاتر از سطح دریا است. این کوه به صورت یک آتشفشان مرکب خفته در شرق قرار دارد.

بسیاری معتقدند کوه آرارات جایی است که کشتی نوح فرود آمد.

جالب اینجاست که بسیاری بر این باورند که کوه آرارات همان جایی است که کشتی نوح کتاب مقدس فرود آمد. به همین دلیل ، بسیاری قله کوه را مقدس می دانند. این کوه خود محل زندگی گیاهان و حیوانات مختلف است. یوهان جیکوب فون پاروت طبیعت شناس آلمانی کتاب "سفر به آرارات" را نوشت. یوهان جیکوب فون طوطی اولین مرد ثبت شده در سال 1829 به قله کوه آرارات بود. از آنجا ، افراد زیادی الهام گرفتند که این شاهکار را بازسازی کنند ، در حالی که دیگران برای جستجوی بقایای کشتی نوح از کوه بالا رفتند. از کشتی ، اما این ادعاها تایید نشده باقی مانده است.

مسافران می توانند از زیر زمین قاره های ترکیه عبور کنند.

خط ریلی بین قاره ای مارمارای در استانبول ، ترکیه 76.6 کیلومتر طول دارد. شامل یک تونل ریلی در زیر تنگه بسفر و خطوط ریلی حومه ای در امتداد دریای مرمره از هالکالوی در سمت اروپا تا گبزه در سمت آسیا است. هر ساله هزاران مسیحی به دیدار ایلخانی مسیحی می روند.

اگرچه اکثریت ترکان اسلام هستند ، اما هزاران مسیحی برای دیدار با پدر مقدس به استانبول دیدار می کنند. این کلیسا یکی از 14-16 کلیسای خودمختار در جهان است.
این کشور از بیش از 30 زبان قومی استفاده می کند.

ترکی ممکن است زبان رسمی ترکیه باشد ، اما هنوز هم بیش از 30 زبان قومی هنوز هم استفاده می شود. علاوه بر این ، رایج ترین زبان های قومی در ترکیه زبانهای زازاکی ، کورمانجی ، عربی و البته ترکی هستند که بیش از 70٪ کاربر دارند.
استانبول تنها شهر روی زمین در دو قاره است.

از اراضی ترکیه 95٪ در آسیا و 5٪ در اروپا قرار دارد. استانبول به دلیل موقعیت مکانی خود به دو قاره تقسیم شده است. بنابراین ، این استانبول را به تنها شهر روی زمین ساخته شده در دو قاره تبدیل می کند. (پیشنهاد ما استانبول برای خرید خانه)

ترکیه 2 عجایب هفتگانه جهان باستان را در خود جای داده است.

معبد آرتمیس در افسس بازمانده ای از تمدن یونان باستان است که به الهه باستان آرتمیس اختصاص یافته است. مکان تاریخی دیگر مقبره هالیکارناسوس است که بین سالهای 353 تا 350 قبل از میلاد ساخته شده است.

مقبره هالیکارناسوس ، حقایق ترکیه
عکس از Adobe Stock
فوتبال محبوب ترین ورزش در ترکیه است.

فوتبال محبوب ترین ورزش ترکیه است. جدا از فوتبال ، ترک ها به ورزش هایی مانند بسکتبال ، دوومیدانی ، هندبال و کشتی نیز مشغول هستند.
"گاو بسفر" بیش از 100 بار نماینده ترکیه در فوتبال بود.

هاکان شوکور ، ملقب به "گاو بسفر" به عنوان مهاجم تیم فوتبال حرفه ای ترکیه بیش از صد مسابقه بازی کرد. متولد 1 سپتامبر 1971 در ساپانکا ، ترکیه 51 گل در طول زندگی حرفه ای خود به ثمر رساند و "گاو بسفر" بهترین گلزن ترکیه را به ثمر رساند. پس از بازنشستگی ، mentükür در رتبه بندی 19 در جهان برای امتیازات خود قرار گرفت.
بیش از 10 بازیکن بسکتبال ترکیه موفق به حضور در NBA شدند.

از جمله بازیکنان مشهور NBA از ترکیه می توان به: هدو تورکو اوغلو ، اومر آشیک ، ارسان الیاسووا ، انس کانتر ، ممتد اوکور ، فرکان آلدمیر ، سمیح اردن ، فرکان کورکماز ، ابراهیم کوتلوای ، شانه لارکین ، سدی عثمان و میرساد ترککان اشاره کرد.

کشتی نفت ورزش ملی ترکیه است.

کشتی نفت همچنین به عنوان کشتی چربی شناخته می شود ، ورزش ملی این کشور است. همانطور که از نامش پیداست ، دو رقیب در حالی که در روغن زیتون آغشته می شوند با یکدیگر کشتی می گیرند. با این حال ، بر خلاف کشتی سنتی ، می توان در مسابقات کشتی نفت با تحویل گرفتن موثر یک جفت شلوار چرمی گشاد و پوشیده توسط کشتی گیران ، پیروز شد.
اروپایی ها امپراتوری عثمانی را 'ترکیه' نامیدند.

برخلاف آنچه شما فکر می کنید ، ترکیه به نام پرنده نامگذاری نشده است. در عوض ، امپراتوری عثمانی قسطنطنیه را به عنوان مرجع تاریخی به عنوان ترکیه تغییر نام داد.

شبیه به نحوه تسخیر قسطنطنیه ، مردم ترک آسیای میانه کنترل آناتولی را در دست گرفتند و خود را ترک نامیدند. از آنجا امپراتوری عثمانی نام ترکیه را گرفته است.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان