بک لینک

موضوع بسته شده است 
۱۰ نکته آموزشی برای وبلاگ نویس‌ها
#1
[تصویر:  image_png_fdfbfda4eee7a7a7ac65d16d62c3e8...24x683.png]





تو هم یکی از همون وبلاگ نویس‌ها هستی که به فکر توسعه‌ی وبلاگت هستی؟


اکثر وبلاگ نویس‌ها متوجه اهمیت ارائه محتوای با کیفیت هستن. وقتی محتوای وبلاگ با کیفیت باشه، بازدیدکننده‌ها هم زیاد می‌شن. یکی دیگه از خوبی‌های محتوای با کیفیت اینه که احتمال دیده شدن محتوا افزایش پیدا می‌کنه و بیشتر توی شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شه.



۱- در مورد چیزی بنویس که بهش علاقه داری و در موردش اطلاعات داری

اکثر وبلاگ نویس‌های موفق می‌دونن که ارائه محتوای مفید و با کیفیت می‌تونه بازدیدکننده‌ها رو به سمت وبلاگ جذب کنه. به فکر یه موضوع باش که هم بهش علاقه داری و هم در موردش اطلاعات داری – مثلا می‌تونی در مورد آشپزی بنویسی، یا تکنولوژی یا سبک زندگی. هر موضوعی رو که انتخاب می‌کنی باید به این نکته دقت کنی که هر هفته باید در مورد اون موضوع چند تا مطلب آماده کنی پس بهتره موضوعی باشه که چیزای زیادی برای نوشتن در موردش داشته باشی.


۲- یه لیست از ایده‌های پست‌های وبلاگی آماده کن


یه زمانی رو برای خودت مشخص کن تا بتونی یه لیست از ایده‌ها برای پست‌های وبلاگی آماده کنی. وقتی توی بن بست وبلاگ نویسی گیر می‌کنی، این لیست بهت کمک می‌کنه که به نوشتن ادامه بدی. در ضمن برای وبلاگ نویس‌های تازه کار هم این لیست کمک می‌کنه که بتونن جهت محتوای وبلاگ خودشون رو مشخص کنن.


۳- فکر کن که چطور می‌تونی محتوای وبلاگت رو خاص کنی

اینترنت فضای خیلی گسترده‌ای داره. مسلما تو تنها کسی نیستی که در مورد موضوع مورد علاقت داری وبلاگ نویسی می‌کنی. ناامید نشو، چون محتوای وبلاگ تو می‌تونه خاص و منحصر به فرد باشه. یه نگاه به وبلاگ‌های مشابه بنداز و به این فکر کن که چطور می‌تونی محتوای وبلاگ خودت رو متفاوت و منحصر به فرد کنی. این سوالا رو از خودت بپرس:

  • می‌تونم یه موضوع خاص و متفاوت در زمینه موضوع مورد علاقم پیدا کنم؟
  • آیا بخش یا موضوعی هست که بقیه وبلاگ‌های مشابه توی پوشش دادنش ضعیف هستن؟


۴- پست‌های وبلاگ رو بلافاصله بعد از نوشتن ویرایش نکن

بهتره یه روز بعد از نوشتن پست جدید، اون رو بازخوانی و ویرایش کنی مگر اینکه بخوای همون لحظه پست جدیدت رو منتشر کنی. دلیل این حرف اینه که بعد از نوشتن پست، محتوای پست توی ذهنت تازه هست و نمی‌تونی تمام اشتباهات متن رو پیدا کنی و اونا رو درست کنی. یه مدت بین نوشتن و ویرایش پست فاصله بنداز تا وقتی می‌خوای ویرایش کنی ذهنت آماده باشه و بتونه با دقت متن رو بررسی کنه.


۵- روی خطوط اول پستت تمرکز کن

سعی کنی اولین جملات پست جدیدت تا حد ممکن جالب و گیرا باشن – چند خط اول نوشتار از مهم‌ترین بخش‌های یه پست وبلاگی هست. اگر بتونی چند جمله اول وبلاگت رو جذاب و جالب و گیرا بنویسی، بازدیدکننده‌های بیشتری رو می‌تونی جذب کنی تا مطلب رو تا انتها بخونن. برای این کار راه‌های زیادی در اختیار داری – مثلا می‌تونی با یه سوال تاثیرگذار شروع کنی یا بازدیدکننده‌ها رو با یه جمله پیشبینی نشده شگفت زده کنی.



۶- یه سبک نوشتاری درست کن

وبلاگ نویس‌های مشهور معمولا یه سبک نوشتاری مخصوص به خودشون دارن که بهشون کمک می‌کنه که محتوای وبلاگ‌شون تناقض نداشته باشه. دقیقا به همین خاطر تو هم باید سعی کنی یه سبک نوشتاری برای خودت درست کنی. به این فکر کن که دوست داری ساختار پست‌هات چطوری باشه. می‌خوای کوتاه و محاوره‌ای باشه یا طولانی و رسمی؟


۷- روی موضوع وبلاگ بمون

برای اینکه مطمئن باشی پست‌های وبلاگت متمرکز و به درد بخور باقی می‌مونن، بعد از نوشتن هر پاراگراف، اون رو با تیتر مطلب تطبیق بده و ببین با تیتر هماهنگی موضوعی داره یا نه. این کار باعث می‌شه نوشتنت هم حرفه‌ای‌تر بشه و پست‌هات برای بازدیدکننده‌ها خوندنی‌تر بشه.


۸- برای نوشتن تیتر پست، وقت و حوصله به خرج بده

وبلاگ نویس‌هایی که وبلاگ‌های معروف و معتبری دارن معمولا تیترهای خوب و جذابی برای مطالب وبلاگ خودشون تهیه می‌کنن. تیتر مطلب اولین چیزیه که بازدیدکننده وبلاگ می‌بینه و همین تیتر مطالب هست که باعث می‌شه بازدیدکننده به خوندن پست‌های وبلاگ جذب بشه. راه‌های زیادی برای نوشتن یه تیتر خوب هست – مثلا می‌تونی یه تیتر بنویسی که در نگاه اول بحث برانگیز باشه یا توجه همه رو به خودش جلب کنه یا برای تیتر از یه سوال استفاده کنی.

۹- پست‌هایی بنویس که محدودیت زمانی نداشته باشن

وبلاگ‌های معروف بیشتر محتوای بدون محدودیت زمانی منتشر می‌کنن به این معنی که پست‌های این وبلاگ‌ها حتی چند سال بعد از انتشار هم به همون اندازه مفید و جذاب هستن. پست‌های بدون محدودیت زمانی برای وبلاگ نویس‌ها خیلی خوبه چون در طول زمان به جذب لایک و کامنت و بازنشر و بازدید ادامه می‌ده.


۱۰- به موضوع پستت توجه کن

خیلی از وبلاگ نویس‌ها راحت می‌تونن هر وقت خواستن یه پست جدید آماده انتشار کنن ولی وقتی موضوع پست با موضوع کلی وبلاگ هماهنگی نداشته باشه، اونوقت ممکنه اون پست در مقایسه با بقیه پست‌ها کیفیت قابل قبولی نداشته باشه. وقتی بدونی موضوع اصلی وبلاگت چیه باید سعی کنی پست‌های وبلاگت هم به موضوع وبلاگ وفادار بمونن. سوال‌های زیر می‌تونه بهت کمک کنه:

  • می‌خوام چه مفهومی رو به مخاطب انتقال بدم؟
  • این نوشتار چطور می‌تونه به بازدیدکننده کمک کنه؟


منبع : http://2bblog.com/
 سپاس شده توسط A.salehpour
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان