بک لینک

موضوع بسته شده است 
پایانی بر بلاگفا ( blogfa ) ؟! سقوط سومین سایت پربازدید ایران
#1
[تصویر:  blogfa_logo.jpg]


در آن زمان که هنوز دنیای بسیار کوچک وب فارسی به چند سایت زمخت دولتی و خبری محدود می شد، معرفی بلاگفا به عنوان یک سرویس موفق میزبانی وبلاگ تاثیرات بسیار زیادی را بر شکل گیری و ادامه کار وب فارسی داشت. جوانان بسیاری که تا به آن روز تجربه ای در حوزه وب نداشتند از سرویس رایگان این سایت نوپا استفاده کردند و اولین حضور خود را در دنیای وب تجربه کردند. همین سادگی در استفاده از یک سرویس رایگان ، بهیه ، جمع و جور و کاملا فارسی توجه و اشتیاق افراد بسیاری را به خود جلب نمود. چیزی نگذشت که تعداد این وبلاگ ها به ده ها هزار و تعداد صفحات میزبانی شده به زبان فارسی به صدها هزار صفحه رسید. دیگر جستجوی مطالب به زبان فارسی کاری بیهوده نبود و وبلاگ نویسان جوان ، دانشجویان ، اساتید دانشگاه ها و حتی برخی کسب و کار های کوچک از بستر بلاگفا ( blogfa ) استفاده کردند تا اولین حرف های خود را با کمترین مشکل در پهنه اینترنت منتشر نمایند. مطمئنا نقش بلاگفا در شکل گیر وب فارسی کاملا مشهود است و همه فعالان عرصه فناوری اطلاعات ایران از نقش بلاگفا در پیشبرد اهدافی که توسط وزارتخانه ها قابل تحقق نبود، آگاه هستند.

 
رنکینگ بلاگفا در میان سایت های ایرانی :
جایگاه بلاگفا در وب فارسی در میزان محبوبیت این سرویس کاملا ایرانی نیز مشخص است ، وب سایتی که در کنار رقبای پرقدرتی مانند صفحه فیلترینگ (  Peyvandha.ir ) بعد از دو سرویس دهنده بزرگ گوگل (  Google ) و یاهو (  Yahoo ) مدتها است که در مقام پربازدید ترین وب سایت ایرانی و سومین سایت محبوب در میان کلیه کاربران ایرانی قرار دارد.
برای مشاهده رتبه سایت بلاگفا به لینک زیر مشاهده کنید:
http://www.alexa.com/siteinfo/blogfa.com 

 
حذف اطلاعات سایت بلاگفا ( blogfa ) :
اما متاسفانه در کمال ناباوری به نظر میرسد که داده ها و اطلاعات ده ساله کاربران این وب سایت با مشکل قدیمی و همیشگی سخت افزاری روبرو شده اند و فرشته مرگ ، سایت محبوب بلاگفا را به لیست انتظار خود اضافه کرده است. این اتفاق مطمئنا  نه تنها تلاش ها و زحمات ده ساله کارکنان و کاربران این سایت ، بلکه همه صد ها هزار مخاطب ایرانی را که روزانه به این وبسایت و وبلاگ های مستقر بر روی آن مراجعه می نمودند را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.  امیدواریم که در نهایت شاهد این رخداد نباشیم و مسئولین فنی بلاگفا بتوانند راهکاری مناسب را برای از سرگیری مجدد فعالیت این وب سایت محبوب بیابند.
 
اطلاعیه بلاگفا در این خصوص که در صفحه اصلی آن انتشار یافته است:
« کاربران محترم و همراهان عزیز سایت 
نیاز به تغییر مکان سرورهای سایت بود که اینکار در اواخر هفته پیش آغاز شد اما متاسفانه این انتقال طبق برنامه پیش نرفت و در این بین به سخت افزارهای مهم سایت آسیب جدی رسیده است. برطرف کردن مشکل نیاز به چند روزی وقت دارد امیدواریم پس از آن خدمات سایت بصورت عادی ادامه پیدا کند. عمیقاً از آنچه پیش آمده متاسفیم.
از صبر و شکیبایی شما متشکریم

تکمیلی ( بیست و شش اردیبهشت ماه): زمان اعلام شده توسط شرکت خارجی در طول هفته گذشته تغییر کرده است. ما دائماً در حال پیگیری هستیم و به محض دسترسی به اطلاعات، فعالیت عادی سایت را آغاز خواهیم کرد اما متاسفانه بخش اصلی و مهم کار از دست ما خارج است. تمام تلاش ما این است که اطلاعات کاربران تا آخرین ثانیه ها حفظ شود و معتقدیم این ارزش صبر را دارد. اما در صورتی که وضعیت فعلی مدت زیادی طول بکشد ما وبلاگها را با استفاده از نسخه پشتیبان قدیمی تر اطلاعات فعال خواهیم کرد. به ما یک هفته دیگر فرصت دهید. »


 تکمیلی (پنج خردادماه): همانطور که قبلاً اعلام شد برای حل مشکل از خدمات یک شرکت خارجی استفاده کرده ایم که این شرکت زمان بررسی و حل مشکل را چندین بار تغییر داده است و متاسفانه به دلیل تعطیلات در کشور مطبوع شرکت فوق پیگیری و اعلام وضعیت در روزهای اخیر به تاخیر افتاده است به محض دریافت اطلاعات جدیدتر آنرا به اطلاع شما خواهیم رساند.
لزوم بکارگیری راهکار های با پایداری بالا ( HA ) برای سایت های پربازدید :

- همانطور که می دانید با گسترش فعالیت های یک وب سایت ، انبوهی از موارد فنی در مسیر توسعه آن قرار دارند که عمده توان و توجه مسئولین آن به مشکلات حاضر جلب گردیده و اتفاقات و رخداد های ناگوار هر یک در زمان وقوع مورد بررسی قرار می گیرند و کمتر مدیران وب سایت ها مجال پرداختن به پیش بینی اتفاقات و رخدادهای ناگوار و در یک کلام بحران های بزرگ  پیش روی را برای وب سایت خود دارا می باشند. اتفاقاتی که بارها در سطح جهان در ارتباط با وب سایت های مطرح با مخاطبین میلیونی اتفاق افتاده است اما با توجه به اشتغال بالای مدیران وب سایت ها به ناچار یک به یک به تجربه مشکلات و موارد مختلف و جستجوی راهکار در زمان وقوع آن می پردازند.
در پارس پک همواره توصیه خدمات مبتنی بر راهکارهای با پایداری بالا صورت می پذیرد تا مدیران سرور ها و سایت ها متناسب با سطح فعالیت خود از روش های مختلف برای کاهش احتمال وقوع بحران های پیش رو استفاده نمایند.
علاوه بر راهکار های خودکار سازی که در این خصوص در دست اجرا می باشد، وب سایت ها با حجم فعالیت بسیار بالا می توانند و می بایست از راهکارها و سیستم های پایداری بالا ( HA ) برای رویارویی در چنین مواقعی استفاده نمایند. به گونه ای که متناسب با نیاز آن مجموعه بحران های احتمالی پیش بینی و طراحی لازم جهت مقابله با آن پیاده سازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.
امیدواریم که در آینده کمتر شاهد این دست اتفاقات ناگوار در خصوص وب سایت های محبوب ایرانی باشیم.
 parspack.com
 سپاس شده توسط E.irannezhad ، ArashDma ، MR.MOHAMMAD ، miladgraph ، sitedesigned ، 3iran ، سپهر صفائیان ، Makaveli ، mj3a
#2
علیرضا شیرازی در صفحع توییترش امروز نوشت :


برای فردا برنامه دارم جزییات کامل مشکل بلاگفا و کارهایی که تاکنون کردیم را در سایت توضیح بدم.
 سپاس شده توسط Bahamin ، ArashDma ، sitedesigned ، MR.MOHAMMAD ، 3iran ، ARIAN ، Makaveli ، mj3a
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان