بک لینک

موضوع بسته شده است 
وِیژگی های یک وبلاگ نویس حرفه ای + دانلود فایل PDF
#2
- یک وبلاگ نویس خوب مخاطب خود را سرکوب نمی کند!

شاید عنوان کمی عجیب باشد و یا شاید بگویید چه کسی می تواند مخاطبش را سرکوب کند، اما به نظر بنده برخی از وبلاگ نویس ها به راحتی مخاطبانشان را سرکوب می کنند.
به شخصه افرادی را دیده ام که علاقه مند به دنبال کردن مطالب یک وبلاگ هستند اما از آنجایی که مدیر وبلاگ امکان ارسال نظرات را برداشته است، نمی توانند در مباحث شرکت کرده در نتیجه رغبت خود را به نسبت به آن وبلاگ از دست می دهند. اصلا همین که خوانندگان وبلاگمان، در جریان مطالب باشند و آنها هم دست به کیبرد (قلم) شوند، خود باعث پیشرفت وبلاگمان خواهد شد.


سرکوب کردن خوانندگان، فقط به این یک مورد خلاصه نمی شود؛ بلکه می تواند به شکل های مختلف ظاهر شود:
·         عدم رعایت نظم در ارسال نوشته ها
·         عدم توجه به موضوعات نوشته ها و حتی نوشتن در خارج از موضوع وبلاگ (این مورد استثانا هایی هم دارد)
·         استفاده از تصاویر نامناسب برای نوشته ها
·         عدم پاسخگویی به نظرات و دیدگاه های کاربران
·         عدم وجود پل های ارتباطی مختلف (حداقل یک مورد عمومی مانند ایمیل)
·         تکراری شدن نوشته ها و عدم جذابیت در طول زمان
·         و...

هر کدام از این موارد به یک شکل موجب سرکوب مخاطب می شود، مثلا؛ عدم رعایت نظم در ارسال نوشته ها باعث سردر گمی کاربر جهت مراجعه ی مرتب به وبلاگتان می شود و یا حتی عدم توجه به موضوع وبلاگ احتمال این که باعث شود کاربر از تخصصی بودن وبلاگ دلسرد شود را در پی دارد.
عدم پاسخگویی به نظرات یکی از بدترین حالت های سرکوب کاربر است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. سعی کنید پاسخ تان درخور دیدگاه او باشد و حدالامکان چند کلمه ی کوتاه کلیشه ای نباشد.


فکر می کنم برای شروع کافی باشد. نکاتی که گفته شد، در واقع نکاتی عمومی بودند که هر وبلاگ نویس حرفه ای باید با آنها آشنا باشد و آنها را رعایت کند. نکاتی که هر چند ساده به نظر می رسند اما ارزش زیادی در موفقیت وبلاگ تان دارد.
 سپاس شده توسط Elahi ، miladgraph ، i LDA ، E-Beshkani ، y235 ، khadem ، Mr.Navid ، JAMALIREZA ، MR.MOHAMMAD ، modhamatan ، mr.hosein ، MOHamMaD.Sh ، Farshad0732 ، Hack!ng ، Bahamin ، soroush ، pediii_ram ، damaskrose ، AmirRezaei ، ArashDma ، Mansouri ، E.irannezhad
موضوع بسته شده است 


پیام‌های داخل این موضوع
RE: ویژگی های یک وبلاگ نویس حرفه ای – نقد وبلاگ های فارسی - mhe - 94-1-19، 06:41 عصر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان