بک لینک

آموزش تخته نرد
#4
استراتژی اساسی در تخته نرد
[تصویر:  BP12pos05.png][تصویر:  06hickey61.gif]

استراتژی اساسی در تخته نرد

استراتژی اساسی  در تخته نرددر نرد برای اینکه بدونید دارید چی کار میکنید و از گشایش ها چی میخواید و اینکه به حرکات را در قالب اهداف خاصی یعنی استراتژی ها دنبال کنید باید با استراتژی ها اشنا بشید و البته نرد نیز  یک بازی فوق العاده سیال است و یک بازیکن برای رسیدن به هدف باید انعطاف پذیری زیادی داشته باشه وخودشو با استراتژی های مختلف وقف بده .

در بازی نرد دو سری استراتژی  داریم:

1- استراتژی های حمله      2- استراتژی های دفاع

تیتروار آنها رو مرور میکنیم

1- حمله کردن

الف : جلو افتادن در مسابفه ( بردن مسابقه )

ب:ششدر کردن

ج: حمله برق اسا

2- دفاع کردن

الف:لنگر انداختن

ب: بازی انتظاری
ج: قفا نرد
====================================================
الف: استراتژی های هجومی

1- جلو افتادن در مسابقه بدون درگیری


تخته نرد یک مسابقه است که در آن هر دو طرف سعی بر این دارند که مهره هایشان را زودتر به خانه خود برسانند. در این بین راحت ترین و اساسی ترین طرح گرافیکی برای بردن بازی و جلو افتادن در این مسابقه این است که شما بدون درگیری با حریف خود و عبور دادن امهره هایتان از مهره های دشمن و رساندن به نقاط امن به سادگی از حریف جلو بیافتید و این جلو بودن در مسابقه بر اساس شمارشگر ( پایپ) مشخص می شود به این صورت که هرچه شمارشگر برای بازیکنی عدد کمتری را نشان دهد آن بازیکن در مسابقه جلو خواهد بود.
سفید مشغول مهره خوردن است در حالی که قرمز یک مهره کشته دارد و در مسابقه عقب افتاده   2-  ششدر کردن


جذابترین بخش بازی تخته نردبه این صورت که شما با ساختن چندین خانه به صورت متوالی و ایجاد یک سد جلوی مهره های حریف اجازه عبور کردن به او را نمیدهید و بازیکن حریف پشت این سد شما زندانی خواهد شد. برای ششدر کردن گرقتن یک سری خانه های کلیدی بازی مانند خانه های 8 و 7 و 6 و 5  از اهمیت ویژه ای برخودار است
در تصویر میبینید که قرمز 5 خانه گرفته و با جفت 3 میتواند خانه 7 خود را بگیرد و ششدر را کامل کند. 3- حمله برق آسا


زمانی این اتفاق می افتد که حریف شما درزمین شما مهره تک دارد و شما با زدن مهره حریف و بستن خانه  صورت متوالی عرصه را بر او تنگ خواهید کرد و اجازه نمیدهید مهره اش از روی پیشخوان به زمین بازی برگردد و بازی را ادامه دهد , و این بازی را تا زمانی ادامه میدهید که بتوانید تمام خانه ها را بگیرید و ششدر کنید.
سفید چندین گشاد در خانه قرمز دارد . قرمز میتواند با زدن دو مهره از سفید یک حمله ناگهانی را آغاز کند و پشت بند آن خانه بگیرد ب : استراتژیهای دفاعی

1- لنگر انداختن :

به این صورت است که شما با مهره های خود یکی  از خانه های حریف را می گیرید و این خانه هرچه جلوتر باشد مزیت بیشتری خواهد داشت مثل خانه های 4 و 5  که با گرفتن این خانه ها اجازه نخواهید داد که حریف به راحتی مهره هایش را وارد زمین خود کند و از طرف دیگر با بستن خانه های خود منتظر یک لغزش از حریف خود می مانید تا با گرفتن کشته بازی را به سود خود کنید.
در تصیر میبینید که قرمز خانه افشار ( 20) را  در زمین سفید گرفته 2- بازی انتظاری :  ( کمین کردن )

زمانی اتفاق می افتد که یکی از بازیکنان خانه هایی در قسمت بیرونی زمین حریف مثلا درب خانه یا خانه 8 یا 10 یا… حریف را با دومهره اشغال میکند و از طرفی شروع به گرفتن خانه های خود میکند وآنقدر دومهره را در زمین حریف نگه میدارد تا حریف مجبور به گشاد دادن شود و بتواند از اوکشته بگیرد و بازی را به سود خود برگرداند.

در تصویر : سفید موفق شده خانه ی 7 قرمز را بگیرد و منتظر است با یک جفت فرار کند یا یک مهره گشاد از قرمز بگیرد 3- برگشت بازی:   ( قفا نرد)( بدل) (backgame)


این استراتژی برای زمانیست که تعداد کشته های یکی از بازیکنان زیاد میشود و او توانسته دو خانه یا بیشتر در زمین حریف برای خود بگیرد .معمولا بازی بینان وقتی این اتفاق رخ میدهد به کنایه به بازیکنان میگویند مهره هایت رو برعکس جمع میکنی. همیشه این توصیه بوده که از این شیوه استفاده نکنید چرا که امکان مارس شدن وجود دارد . خود این روش به زیر شاخه هایی تقسیم میشود که در اینده راجع به انها بحث خواهیم کرد.
در تصویر میبینید قرمز دو خانه در زمین  سفید گرفته

منبع   http://www.7backgammon.ir
صفحه این مطلب   https://7backgammon.ir/2018/06/19/%D8%A7...%B1%D8%AF/
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 03:50 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 04:10 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 04:14 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 04:18 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 04:55 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 04:59 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 05:02 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 05:10 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 05:14 عصر
RE: آموزش تخته نرد - mohsenjadidi - 97-6-25، 05:20 عصر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان