بک لینک

موضوع بسته شده است 
افکت شش گوش درخشان در فتوشاپ
#1
قدم ۱:
فوتوشاپ را باز کنید و یک پوشه جدید درست کنید . من از ابعاد ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل استفاده کردم پس می توانم آن را به عنوان یک وال پیپر هم استفاده کنم. این لایه را با رنگ خاکستری تیره رنگ کنید (#۱۸۱۸۱۸).
[تصویر:  Step_1.jpg]
 
قدم ۲:
یک لایه ی دیگر اضافه کنید و آن را با گرادیانی از رنگهای  زرد تیر ، قرمز و آبی  رنگ آمیزی کنید . برای زاویه از ۳۰ درجه استفاده کنید .بعد از آن حالت Blend را به Overlay تغییر دهید .
 
[تصویر:  Step_2.jpg]
 
قدم ۳ :
یک لایه ی دیگر اضافه کنید و به Filter>Render>Clouds بروید . اطمینان حاصل کنید که برای رنگهای پشت زمینه و پیش زمینه از سفید و سیاه استفاده کرده اید . بعد از آن به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید . برای Amount از ۷۰ تا ۱۰۰ استفاده کنید و سپس حالت Blend را به Color Dodge تغییر دهید .
 
[تصویر:  Step_31.jpg]
 
 
 
 
قدم ۴:
خوب الان وقته این است که یک شکل شش گوشه را با استفاده از براش یا همان قلمو درست کنید . ابزار Polygon را با فشردن کلید میان بر U انتخاب کنید و یک شش گوشه به رنگ مشکی درست کنید . بعد از آن به Layer>Layer Styles>Strokes بروید .برای  Size و Inside برای Position از ۷ پیکسل استفاده کنید . بعد از آن به Blending Options بروید : آن را تغییر دهید و شفافیت را به ۵۰ %برسانید .
برای ایجاد یک براش کافی است فقط با نگه داشتن Command(mac)/Control(pc) و کلیک بر روی تامب نیل هر لایه  شش گوشه را انتخاب کنید . سپس به Edit>Define Brush بروید .قلموی خود را نام گذاری کنید و به پوشه طراحی شده بازگردید .
[تصویر:  Step_41.jpg]
 
قدم ۵:
به Windown>Brushes. بروید . Shape Dynamics را انتخاب کنید و مقدار Jitter را ۴۰% قرار دهید. بقیه ی متغیرها را به اندازه مشابه قرار دهید. سپس Scattering را انتخاب کنید، Both Axes را برای Scatter انتخاب کنید و مقدار آن را ۷۰۰% قرار دهید . آخرین چیزی که باید انجام دهید جابجایی است . شفافیت Jitter را  ۴۰% کنید  و بقیه متغیرها را روی ۰% بگذارید .
[تصویر:  Step_51.jpg]
 
قدم ۶:
یک لایه دیگر ایجاد کنید و این لایه جدید را در یک گروه قرار  دهید که درون پوشه قرار می گیرد . حالت Blend Mode را به Color Dodge تغییر دهید . با استفاده از ابزار قلمو با فشردن کلید میانبر B قلموی شش ضلعی که در مرحله قبلی  ایجاد کرده اید را انتخاب کنید ، سپس با استفاده از رنگ سفید  با همان قلموی مشابه این لایه را رنگ آمیزی کنید .
[تصویر:  Step_61.jpg]
 
 
قدم ۷:
به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید برای شعاع از ۲ پیکسل استفاده کنید .
 
 
[تصویر:  Step_71.jpg]
 
 
قدم ۸ :
لایه را داپلیکیت ( کپی و تکرار) کنید و سپس دوباره به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید . این بار برای شعاع از ۵ پیکسل استفاده کنید . شفافیت  Fill را بخ ۶۰% برسانید . همچنین با ابزار پاک کن با کلید میانبر E جاهایی را که خیلی روشن شده است را پاک کنید .
 
[تصویر:  Step_81.jpg]
 
قدم ۹:
پوشه ی موجود در Palette (پالت) را انتخاب کنید و سپس به Layer>Add Layer Mask>Reveal All بروید . تامب نیل ماسک لایه را انتخاب کنید و به to Filter>Render>Clouds بروید . بعد از آن به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید . برای شعاع از ۲۰ پیکسل استفاده کنید . از فیلتر ابری و ماسک استفاده کنید تا ناحیه هایی که بر اساس رنگهای ابری است محو شود .
[تصویر:  Step_9.jpg]
 
قدم ۱۰ :
یک لایه در بالای دیگر لایه ها ایجاد کنید و سپس ابزار سطل رنگ را با کلید میان بر G انتخاب کنید ، نوع الگو را تغییر دهید و الگوی stripped را انتخاب کنید می توانید آن را از اینجا دانلود کنید .
بعد از آن به میزان ۳۰درجه آن را بچرخانید . باید لایه را داپلیکیت کنید و آن را یک کپی جدید جابجا کنید تا تمام صفحه نمایش را پر کند .هردو لایه را انتخاب کنید و به Layer>Merge Layers بروید .
[تصویر:  Step_10.jpg]
حالت Blend Mode را به Overlay تغییر دهید و یک بار دیگر یک ماسک لایه ای اضافه کنید و فیلتر ابری با حالت تار در ماسک لایه را به همان صورت که در قدم قبلی اجرار کردیم ، اجرا کنید .
 
 
قدم ۱۱:
یک لایه ی جدید اضافه کنید و سپس این لایه ی جدید را درون یک پوشه قرار دهید . حالت Blend Mode پوشه را به Color Dodge تغییر دهید سپس با استفاده از کلید میان بر B ابزار قلمو را انتخاب کنید . با استفاده از یک قلموی خیلی نرم و هلالی و رنگ سفید ، شعله های سفید خلق کنید .
 
[تصویر:  Step_11.jpg]
 
قدم ۱۲:
یک لایه جدید باز در همین پوشه اضافه کنید . با استفاده از کلید میانبر G ابزار گرادیان را انتخاب کنید و سپس بر روی گرادیان کلیک کنید تا ویرایش گر گرادیان باز شود . نوع آن را به Noise تغییر دهید ، Roughness را به ۱۰۰% برسانید و هر دو آپشنها را انتخاب کنید : Restric Colors و Add Transparency . این لایه را با همین گرادیان پر کنید ولی از گرادیان نوع  زاویه ای استفاده کنید .
 
[تصویر:  Step_13.jpg]
قدم ۱۳ :
با لایه ای با گرادیان زاویه ای انتخاب شده به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید . برای شعاع از ۱۰ پیکسل استفاده کنید . بعد از آن با ابزار قلمو ، یک نقطه ی درخشان دیگر درست در مرکز گرادیان زاویه ای اضافه کنید .
 
[تصویر:  Step_131.jpg]
 
قدم ۱۴:
یک لایه در بالای دیگر لایه ها اضافه کنید ، سپس این لایه را با رنگ سیاه پر کنید . با استفاده از ابزار پاک کن با کلید میان برE و یک قلموی بسیار نرم و هلالی ، مرکز را تا جایی که یک افکت عکسی ایجاد کرده اید چندین بار پاک کنید .ایده ی کار این است که لبه های تیره ای طراحی کنید .
[تصویر:  Step_14.jpg]
 
 
قدم ۱۵ :
تمام لایه ها را انتخاب کنید و آنها را داپلیکیت کنید . بعد از آن با انتخاب تمام لایه های داپلیکت شده به to Layer>Merge Layers بروید . کار بعدی این است که به Filter>Blur>Gaussian Blur بروید و برای شعاع از مقدار ۱۵ پیکسل استفاده کنید .
 
[تصویر:  Step_15.jpg]
 
 
قدم ۱۶:
این لایه تار را داپلیکیت کنید پس شما دو لایه بدست می آورید . برای لایه ی اول حالت Blend Mode را به Overlay و شفافیت را به میزان ۴۰% برسانید . برای لایه ی دوم ، لایه ای  که بر روی تمامی لایه های دیگر قرار می گیرد ، از Screen برای حالت Blend Mode استفاده کنید و شفافیت را هم به ۳۰% برسانید .
[تصویر:  Step_16.jpg]
 
 
نتیجه گیری :
همان طور که دیدید افکتی که کار کردیم به سادگی در فوتوشاپ قابل اجراست و باز همانطور که دیدید اصلا از پلاگین و یا عکسهای آماده استفاده نکردیم. ما فقط از فیلترهای پایه ای ، براش یا قلموها و کمی حالات ترکیب سازی برای این کار استفاده کردیم.چیزهای بسیار زیادی است که ما می توانیم در فوتوشاپ خلق کنیم و این همان چیزی است که من عاشقش هستم . حالا نوبت شماست تا ببینیم شما چه کار می کنید .
 
 
 
بر روی عکس کلیک کنید تا آن را به صورت اندازه اصلی ببینید .
[تصویر:  Capture9.jpg]

منبع: برگ تولز

 سپاس شده توسط MR.MOHAMMAD ، Pc-island
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان