بک لینک

موضوع بسته شده است 
وِیژگی های یک وبلاگ نویس حرفه ای + دانلود فایل PDF
#1
بسم الله الرحمن الرحیم
اول از همه عرض سلام و ادب دارم، امیدوارم که سرحال باشید.
در این تاپیک، بنده قصد بررسی ویژگی های یک وبلاگ نویس حرفه ای را دارم. در این حین با ذکر مثال هایی سعی می کنم مطالب را با بیان بهتری ذکر کنم. همچنین شاید به نقد برخی وبلاگ های فارسی جهت الگو برداری یا بهبود آنها بپردازم. البته تمامی نکاتی که ارائه خواهند شد تجربه، مطالعات و نظرات شخصی بنده هستند و شما می توانید نسبت به تک تک آنها معترض باشید.

:: بزودی اولین نوشته قرار خواهد گرفت. لینک پست ها در همین پست اول، درج خواهند شد.


عنوان نوشته هایی که ان شاء الله در آینده قرار خواهند گرفت :
   1) یک وبلاگ نویس خوب مخاطب خود را سرکوب نمی کند!
   2) هدف خود را از نوشتن می داند، درآمد زایی می تواند از مهمترین آنها باشد.
   3) از ایده ها به سادگی رد نمی شود، ایده هایش همیشه همراهش هستند.
   4) محصولی برای ارائه به مخاطبانش دارد، محصولی مانند یک کتاب.
   5) برای وبلاگش قالب خوبی را انتخاب می کند؛ با سلیقه است.
 سپاس شده توسط E-Beshkani ، Hack!ng ، Elahi ، miladgraph ، ابوالفضل ، Mr.ali ، JAMALIREZA ، Mohammadinia ، i LDA ، modhamatan ، damaskrose ، y235 ، khadem ، Farshad0732 ، Mr.Navid ، mr.hosein ، MOHamMaD.Sh ، Bahamin ، soroush ، pediii_ram ، AmirRezaei ، ArashDma ، Damavandi ، amir_vasfi ، Makaveli ، Mansouri ، pouya.raie
#2
- یک وبلاگ نویس خوب مخاطب خود را سرکوب نمی کند!

شاید عنوان کمی عجیب باشد و یا شاید بگویید چه کسی می تواند مخاطبش را سرکوب کند، اما به نظر بنده برخی از وبلاگ نویس ها به راحتی مخاطبانشان را سرکوب می کنند.
به شخصه افرادی را دیده ام که علاقه مند به دنبال کردن مطالب یک وبلاگ هستند اما از آنجایی که مدیر وبلاگ امکان ارسال نظرات را برداشته است، نمی توانند در مباحث شرکت کرده در نتیجه رغبت خود را به نسبت به آن وبلاگ از دست می دهند. اصلا همین که خوانندگان وبلاگمان، در جریان مطالب باشند و آنها هم دست به کیبرد (قلم) شوند، خود باعث پیشرفت وبلاگمان خواهد شد.


سرکوب کردن خوانندگان، فقط به این یک مورد خلاصه نمی شود؛ بلکه می تواند به شکل های مختلف ظاهر شود:
·         عدم رعایت نظم در ارسال نوشته ها
·         عدم توجه به موضوعات نوشته ها و حتی نوشتن در خارج از موضوع وبلاگ (این مورد استثانا هایی هم دارد)
·         استفاده از تصاویر نامناسب برای نوشته ها
·         عدم پاسخگویی به نظرات و دیدگاه های کاربران
·         عدم وجود پل های ارتباطی مختلف (حداقل یک مورد عمومی مانند ایمیل)
·         تکراری شدن نوشته ها و عدم جذابیت در طول زمان
·         و...

هر کدام از این موارد به یک شکل موجب سرکوب مخاطب می شود، مثلا؛ عدم رعایت نظم در ارسال نوشته ها باعث سردر گمی کاربر جهت مراجعه ی مرتب به وبلاگتان می شود و یا حتی عدم توجه به موضوع وبلاگ احتمال این که باعث شود کاربر از تخصصی بودن وبلاگ دلسرد شود را در پی دارد.
عدم پاسخگویی به نظرات یکی از بدترین حالت های سرکوب کاربر است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. سعی کنید پاسخ تان درخور دیدگاه او باشد و حدالامکان چند کلمه ی کوتاه کلیشه ای نباشد.


فکر می کنم برای شروع کافی باشد. نکاتی که گفته شد، در واقع نکاتی عمومی بودند که هر وبلاگ نویس حرفه ای باید با آنها آشنا باشد و آنها را رعایت کند. نکاتی که هر چند ساده به نظر می رسند اما ارزش زیادی در موفقیت وبلاگ تان دارد.
 سپاس شده توسط Elahi ، miladgraph ، i LDA ، E-Beshkani ، y235 ، khadem ، Mr.Navid ، JAMALIREZA ، MR.MOHAMMAD ، modhamatan ، mr.hosein ، MOHamMaD.Sh ، Farshad0732 ، Hack!ng ، Bahamin ، soroush ، pediii_ram ، damaskrose ، AmirRezaei ، ArashDma ، Mansouri ، E.irannezhad
#3
- هدف خود را از نوشتن می داند، درآمد زایی می تواند از مهمترین آنها باشد.

افراد موفق، هرگاه که وارد کاری می شوند، ابتدا هدف خود را از انجام آن کار مشخص می کنند. این کار دلایل زیادی دارد و یکی از مهمترین دلایل آن ایجاد انگیزه ی مضاعف است. وقتی شما هدف خود را از کاری بدانید، مسلما برای تکرار آن انگیزه ی بیشتری خواهید داشت.


وبلاگ نویسی هم از اموری است که حتما باید برای آن یک هدف انتخاب کنید. اگر الان وبلاگی دارید و درواقع دست به قلم هستید، اما نمی دانید که هدف تان از صرف زمان برای این کار چیست، حتما این نوشته را مطالعه فرمایید؛ زمان شما بسیار مهم است و نباید به دلیل بی هدفی، آن را هدر دهید.

این سوال حتما در ذهن تان است که واقعا هدف از وبلاگ نویسی می تواند چه چیزی باشد؟ چرا من وبلاگ می نویسم و چرا اصلا باید بنویسم؟! به امید خدا، سعی می کنیم در ادامه پاسخ هر یک از این سوالات را بدهیم.

واقعا هدف از وبلاگ نویسی می تواند چه چیزی باشد؟
در پاسخ، می توان گفت که مهمترین دلیل درآمد زایی است و این بسیار عالی است. چرا نباید از قلم تان درآمد هم کسب کنید؟ وقتی می توانید بنویسید و یا حتی اگر نوشتن را به عنوان شغل تان انتخاب کرده اید و یا حداقل برای آن ارزش قائل هستید، چرا نباید برای تان درآمد زا باشد؟

البته وقتی شما به وبلاگ های ایرانی و غیر ایرانی که دارای نویسندگان حرفه ای هستند، توجه کنید، از درآمد زایی آنها به شکل های مختلف شگفت زده خواهید شد و حتی ممکن است شما را سر ذوق بیاورد چون هم وبلاگ نویس با انجام کار مورد علاقه اش به سود می رسد و هم خواننده به آن چه که می خواهد می رسد. فعلا قصد بررسی شیوه های درآمد زایی را نداریم و البته اگر هم چنین بحثی قرار باشد صورت بگیرد، مطمئن باشید آخرین روشی که پیشنهاد خواهیم کرد تبلیغات مستقیم و البته بنری است که از نظر ما برای یک وبلاگ موفق، شایسته و دارای بازده چشمگیر نیست.

هدف های دیگری هم می توانید داشته باشید. برای مثال؛ صرفا می توانید جهت افزایش علم خود و خوانندگان تان بنویسید، یا برای پروژه ی مدرسه و دانشگاه تان، برای دلِ خودتان و ... اما این را هم در نظر داشته باشید که منظور ما از وبلاگ نویسان حرفه ای، افرادی هستند که درآمد زایی را نیز در کنار تمامی هدف های خود از وبلاگ نویسی، مد نظر دارند.

چرا من وبلاگ می نویسم و چرا اصلا باید بنویسم؟!
این که چرا وبلاگ نوشتن را انتخاب کرده اید می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکی از آنها می تواند آشنایی بیشتر با محیط مجازی و البته علاقه ی شما به نوشتن نیز باشد. و این که چرا باید بنویسید را می توانید بعد از این که هدف خود را انتخاب کرده اید متوجه شوید.

اگر هر کسی که دارای مهارت خاصی است، یک وبلاگ تخصصی مرتبط با تخصص خود راه اندازی کند، شرایط فضای مجازی دگرگون شده و از چیزی که الان هست، بسیار مفیدتر خواهد شد. اگر می توانید، حتما بنویسید و به قلم تان عشق بورزید.
من بعد از مدتی که تحقیق می کردم به این نتیجه رسیدم که بر خلاف تصور، وبلاگ هایی که در یک یا چند زمینه بصورت تخصصی می نویسند همیشه چندین پله از دیگر وبلاگ نویسانی که در هر شاخه ای به صورت پراکنده می نویسند، بالاتر بوده اند.

بابت تاخیر در ارائه ی این نوشته عذر خواهی بنده را بپذیرید، امیدوارم در ادامه در بازه ی زمانی کوتاه تری مطالب را منتشر کنم.
 سپاس شده توسط g.saeed ، i LDA ، Hack!ng ، E-Beshkani ، miladgraph ، Bahamin ، MOHamMaD.Sh ، Elahi ، JAMALIREZA ، soroush ، pediii_ram ، damaskrose ، AmirRezaei ، ArashDma ، Mansouri ، E.irannezhad
#4
- از ایده ها به سادگی رد نمی شود، ایده هایش همیشه همراهش هستند.

برای این قسمت یه پادکست ضبط کردم. امیدوارم 5 دقیقه و 25 ثانیه صدای ما اذیت تون نکنه Smile

پخش آنلاین + دانلود
 سپاس شده توسط Elahi ، Bahamin ، JAMALIREZA ، E-Beshkani ، soroush ، i LDA ، pediii_ram ، damaskrose ، MOHamMaD.Sh ، ArashDma ، E.irannezhad
#5
- محصولی برای ارائه به مخاطبانش دارد، محصولی مانند یک کتاب.

از آنجایی که مخاطبان این نوشته ها، کسانی هستند که می خواهند به عنوان یک وبلاگ نویس حرفه ای فعالیت کنند و ارزش زمان و مواردی که هزینه کرده اند را می دانند، در این پست به بررسی ویژگی های یک محصول خوب که آنها می توانند ارائه دهند را بررسی می کنیم.


بیایید قبل از هر صحبت دیگری، یک مسئله را با هم روشن کنیم. آیا شما برای وبلاگ تان هدفی در نظر گرفته اید؟ آیا می دانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند؟ آیا به موضوع وبلاگ تان علاقه و با آن آشنایی کافی دارید؟ اگر پاسخ این سوالات را به روشنی می دانید، لازم است که یک مسئله ی مهم را نیز روشن کنید. و آن این است که یک استراتژی کسب در آمد داشته باشید. این یعنی بدانید که چگونه می توانید از وبلاگ تان درآمد کسب کنید و بدیهی است که این استراتژی برای هر وبلاگ می تواند متفاوت باشد. برای مثال می توانید استراتژی کسب در آمد از تبلیغات بنری، عضویت ویژه، فروش محصولات خود، ارائه ی خدمات، بازاریابی و ... را برای خود انتخاب کنید. البته خلاقیت شما در این زمینه می تواند بسیار به نفع تان تمام شود.

خب، اگر در استراتژی شما، فروش یک محصول هم جای گرفته است، با ما در ادامه همراه باشید.

محصول رایجی که اکثراٌ به ذهن خطور می کند، ارائه ی یک کتاب، چه به صورت چاپی چه الکترونیکی (PDF) است.
این محصول حتما باید با موضوع وبلاگ و نوشته های شما همخوانی داشته و حداکثر جذابیت را داشته باشد تا بتواند مخاطب را ترغیب به خرید کند. شما باید به دقت محصول خود را به مخاطب معرفی کرده و یکی از بهترین راه های تبلیغ، همان نوشته های خودتان هستند. آنها می توانند شناخت بیشتری از شما در مخاطب تان ایجاد کنند و سپس مخاطبان می توانند با آگاهی و اعتماد بیشتری محصول شما را تهیه کنند.

اگر فکر می کنید که با قرار دادن یک محصول در وبلاگ تان یک شبِه به کلی درآمد می رسید، سخت در اشتباهید. چرا که تمامی وبلاگ نویسان موفق، اعتقاد دارند که شما هر چقدر هم که خوب بنویسید و یا محصول تان هر چقدر هم که ارزشمند باشد، حداقل باید 3 سال مداوم به صورت پی در پی، منظم و مفید بنویسید تا به درآمد مناسبی که می خواهید برسید. همانطور که مشخص است برای هر کاری - فرقی نمی کند - باید پشتکار داشته باشید.
 سپاس شده توسط besoheil ، AmirRezaei ، ArashDma ، E-Beshkani ، Hack!ng ، miladgraph ، pediii_ram ، i LDA ، Elahi ، MOUSA ، JAMALIREZA ، Bahamin ، E.irannezhad
#6
- برای وبلاگش قالب خوبی را انتخاب می کند؛ با سلیقه است.

یک وبلاگ نویس حرفه ای، همانند تمامی ویژگی هایی که در بالا گفته شد، یک ویژگی دیگر نیز دارد که او را از سایرین ممتاز می کند. او به ظاهر و در واقع گرافیک وبلاگش اهمیت می دهد و برای تجربه که مخاطب در زمان بازدید از آن وبلاگ کسب می کند، ارزش قائل است.

می داند که زیبایی تاثیر بسزایی در روان مخاطب گذاشته و او را برای مطالعه و بازگشت مجدد ترغیب می کند.
این که وبلاگ تان پس زمینه ی مشکی با متون سفید داشته باشد، باعث آزاد چشم ها خواهد شد. این که رنگبندی وبلاگ تان بیش از حد روشن و دارای سفیدی زیادی باشد هم چندان جالب نیست. آبی و قرمز هم  کنار همدیگر زیبا نیستند.

از این گونه نکات بسیار وجود دارد وبیشتر به مربوط به کسی می شود که طراحی وبلاگ تان را به او سپرده اید و اطلاع داشتن از مواد اینچنینی از وظایف اوست. اما شما هم باید با یک سری از این قبیل موارد آشنایی داشته باشید، که در زمان بررسی قالب بتوانید بهتر عمل کنید.

سعی کنید شما هم همگام با ترند های به روز طراحی، قالب وبلاگ تان را به پیش ببرید و البته در این راه افراط نکنید. چرا که الزامی نیست که قالب تان حتما پارالاکس یا ... این باشد، مهم این است که مناسب وبلاگ تان و سلیقه ی مخاطبانتان باشد.

در ضمن نحوه ی کدنویسی شدن قالب بسیار مهم است، چون بخشی از علم سئو در همین زمینه تحقیق می کند. شما باید حتما مراقب باشید که قالب انتخاب شده تان، دارای کدنویسی استاندارد و حتما html5 باشد. واکنش گرا بودن (Responsive) هم با توجه به رشد روز افزون دستگاه های مختلف، جزو مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

اگر بخواهیم وبلاگ نویسیِ حرفه ای را به صورت مختصر در چند پست توضیح دهیم، به نظر همین عناوین کافیست. حال شما از آنها می توانید چه برای اداره ی سایت تان و چه برای وبلاگ تان بهره بگیرید.

چنان چه سوالی بود، از طریق پ.خ پاسخگو خواهم بود.
به زودی به نقد وبلاگ های فارسی در همین تاپیک خواهیم پرداخت، انشالله.
موفق باشید.
 سپاس شده توسط MOUSA ، miladgraph ، E-Beshkani ، JAMALIREZA ، Bahamin ، i LDA ، E.irannezhad ، ArashDma
#7
سلام دوستان!
با توجه به این که تاپیک زیر بسته شده است و لینک دانلود پادکست آن هم کار نمی کند!من تمام مطالب + پادکست را در فایل زیر برای دانلود شما عزیزان آماده کرده ام!

*فایل پیوست شد!

لینک اصلی تاپیک : http://blogers.ir/forum/showthread.php?tid=22892


فایل‌(های) پیوست شده
.pdf   Pro-Blogger.pdf (اندازه: 864.06 KB / تعداد دفعات دریافت: 39)
 سپاس شده توسط mr.hosein ، ArashDma ، E.irannezhad ، g.saeed ، mhe
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان