بک لینک

موضوع بسته شده است 
خرید های اینترنتی با اطمینان یا استرس!؟
#1
رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینكه پیشرفت تكنولوژی همواره به سود كاربران نیست، تاكید كرد: تجارت الكترونیك علاوه بر مزایای فروان، خطراتی بسیار به ویژه برای افراد ناآگاه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "سیدعلی میر احمدی" در تشریح این مطلب بیان كرد، امروزه با پیشرفت فناوری های نوین فاصله بین دنیای مجازی و واقعی هر روز درحال کم شدن است، بسیاری از اموری که در دنیای واقعی درحال انجام شدن است در دنیای مجازی یک معادل پیدا کرده است.


وی افزود: یکی از فعالیت هایی که بشر در طول زندگی انجام می دهد معاملات اقتصادی است که با آمدن تکنولوژی این امر جای خود را به مبادلات مالی مجازی با وسعت و دامنه بسیار بیشتری داده و در برخی موارد به یك ضرورت تبدیل شده است.


میراحمدی گفت: خرید کاربران از طریق اینترنت با استفاده از کارت های بانکی یکی از روش های متداول در این حوزه است، كه علاوه بر راحتی كاربران و مزایای فراوان دیگر، خطرات زیادی نیز به همراه دارد.سرهنگ میراحمدی افزود: در واقع می توان گفت پیشرفت تکنولوژی و سهولت در كار همیشه به سود کاربران، به خصوص کاربران عادی نبوده است و تهدیداتی برای آنها به دنبال داشته است.



این مسئول انتظامی شرط لازم برای استفاده كامل و ایمن از فضای مجازی را آگاهی و تسلط كاربران بر روش های استفاده از این ابزار دانست و در ادامه برای خرید از طریق اینترنت چند توصیه كرد:



- برای انجام عملیات بانکی حتمأ از سایت هایی که دارای پروتکل https می باشند استفاده كنید.
- در تنطیمات مرورگر خود توجه داشته باشید که تنظیمات ذخیره اطلاعات ثبت نامی و ذخیره سازی نام و کارت اعتباری شما انجام نگیرد .
- توجه نمائید که اگر از چندین کارت بانکی استفاده می کنید به هیچ عنوان برای همه کارت ها از یک رمز مشترک استفاده نکنید
- از وارد کردن اطلاعات کارت بانک خود در صفحاتی که از طریق لینک های مشکوک به آنها وارد شده اند، خودداری كنید.
- برای خرید کالا از سایت های معتبر، بروز و دارای نماد اعتماد استفاده كنید.


رئیس پلیس فتای استان سمنان در پایان از تمامی کاربران فضای مجازی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در این فضا مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما  گزارش كنند.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پایس فتا
cyberpolice.ir
 سپاس شده توسط E-Beshkani ، ArashDma ، miladgraph ، torbat ، pouya.raie ، E.irannezhad ، mahdiii ، y235 ، barati
موضوع بسته شده است 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان