استخراج اتریوم

یکی از راه های کسب درآمد در حوزه ارز های دیجیتال استخراج می باشد. متأسفانه یکی از معایب بزرگ استخراج ارزهای دیجیتال، سرمایه اولیه آن ها می باشد. برای مثال اگر شما قصد استخراج بیت کوین و یا سایر رمز ارز های مشابه که با الگوریتم دستگاه های ماینر سازگار هستند قصد استخراج داشته باشید، باید برای خرید ماینر حداقل بین 40 تا 50 میلیون تومان هزینه کنید. البته این مقدار تنها برای خرید یک ماینر بدون در نظر گرفتن دیگر تجهیزات می باشد!

اما اگر قصد استخراج اتریوم را داشته باشید، دیگر نیازی به این مقدار از هزینه تنها برای یک دستگاه ندارید چراکه با حداقل سرمایه 50 میلیون تومان شما می توانید به صورت کامل تجهیزات استخراج اتریوم را خریداری کنید.

در نتیجه استخراج اتریوم به صرفه تر است. جز به صرفه تر بودن استخراج اتریوم، مزایای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر قصد استخراج ارز دیجیتال دارید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید. چراکه در انتها با استخراج اتریوم آشنا خواهید شد و بهتر می توانید تصمیم خود را بگیرید.

چگونه اتریوم استخراج کنیم؟

در همین ابتدا به سراغ اصل مطلب می رویم. برای استخراج اتریوم شما می توانید از دستگاه های ماینر استفاده کنید اما در این صورت برایتان صرفه اقتصادی وجود ندارد چراکه طبق گفته های قبل، هزینه خرید دستگاه های ماینر نسبتاً بالا است. به همین دلیل بهتر است برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم از ریگ های ماینینگ استفاده نمایید. در کل باید گفت که ریگ های ماینینگ برای استخراج اتریوم و رمز ارز های مشابه ایجاد شده اند که کاربران بتوانند با هزینه کم، درآمد داشته باشند. اگر با ریگ های ماینینگ آشنا نیستید، نگران نباشید چراکه در بخش بعد درباره ریگ های استخراج توضیح خواهیم داد.

زمانی که شما ریگ استخراج خود را خرید می کنید، می توانید آن را به یک استخر متصل کنید و یا به صورت انفرادی اقدام به استخراج اتریوم کنید. در صورتی که ریگ ماینینگ شما قدرت کمی دارد، بهتر است به یک استخر متصل شوید و ادامه فعالیت خود را با همان استخر دنبال کنید؛ اما اگر ریگ شما قدرت کافی دارد، می توانید به صورت انفرادی اقدام به استخراج اتریوم کنید.

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که جز ریگ ماینینگ می توانیم با کامپیوتر اقدام به استخراج اتریوم کنیم؟ اگر کاربری این سؤال را برای استخراج بیت کوین بپرسد، قطعاً با پاسخ خیر رو به رو می شود؛ اما اتریوم به دلیل اینکه امکان استخراج با کارت گرافیک دارد، با بیت کوین متفاوت است. در صورتی که در کانفینگ سیستم عامل شما، از کارت گرافیک قدرتمندی همانند 3090 evga ftw3 استفاده شده باشد، می توانید از سیستم عامل کامپیوتری خود نیز برای استخراج اتریوم استفاده نمایید. در صورتی که کارت گرافیک سیستم کامپیوتر شما قدیمی است و قدرت چندانی ندارد، امکان استخراج وجود ندارد و یا اینکه درآمد شما بسیار اندک و ناچیز است چراکه سختی شبکه اتریوم نیز در حال حاضر برابر با 13.02P می باشد.

اگر تا به این قسمت استخراج ارز دیجیتال اتریوم برای شما جذاب بوده است، پیشنهاد می کنیم که سری به سایت زوم ارز بزنید. ما به صورت کامل و جامع درباره استخراج اتریوم در وب سایت زوم ارز اطلاعات بسیار زیادی در اختیار شما قرار داده ایم. در ادامه همراه ما باشید چراکه قصد داریم تا کمی به مزایا و معایب استخراج اتریوم بپردازیم.

مزایا و معایب استخراج اتریوم

همان‌طور که گفتیم، استخراج اتریوم نسبت به دیگر رمز ارز ها همانند بیت کوین به صرفه تر است چراکه نیاز به سرمایه کمتری دارد. حال در این قسمت قصد داریم کمی درباره مزایا و معایب استخراج اتریوم نسبت به دیگر رمز ارز هایی که با دستگاه های ماینر استخراج می شوند صحبت کنیم. برخی از این مزایا و معایب عبارت اند از:

مزایا:

  • سر و صدای کمتر ماینر نسبت به دستگاه های ماینر
  • مصرف برق کمتر نسبت به دستگاه های ماینینگ
  • بازگشت سرمایه سریع تر
  • ریگ های ماینینگ همانند دستگاه های ماینر نیاز به تهیه هوای قدرتمند ندارند

معایب:

  • راه اندازی نسبتاً سخت

اجزاء تشکیل دهنده ریگ ماینینگ

همان‌طور که گفتیم، ریگ های ماینینگ همانند سیستم های کامپیوتری هستند و تفاوت آن ها تنها در تعداد کارت های گرافیک می باشد. یک ریگ ماینینگ از چند کارت گرافیک تشکیل شده است. برای مثال یک ریگ می تواند دارای 6 کارت گرافیک 3080ti msi باشد. لازم به ذکر است که تمام مدل های کارت گرافیک ذکر شده در این مقاله صرفاً مثال می باشد و به هیچ عنوان پیشنهادی برای خرید آن نمی کنیم.

زمانی که کاربران متوجه تعداد کارت گرافیک ریگ های ماینینگ می شوند، این سؤال برای آن ها پیش می آید که آیا باقی قطعات کامپیوتر نیز همانند ریگ های ماینینگ باید قدرتمند باشد؟

خیر، نیازی نیست که از آخرین مدل CPU و یا مادربرد استفاده کنید. باقی قطعات کامپیوتر شما می تواند معمولی رو به بالا باشد. به همین دلیل، نیازی نیست برای تهیه باقی قطعات زحمت زیادی بکشید. برای مثال شما می توانید از یک CPU core i3 نیز استفاده کنید. البته برای انتخاب نوع CPU و یا مادربرد و یا رم باید به کانفینگ کلی سیستم توجه نیز کنید.

ریگ های ماینینگ نیاز به هیچ خنک کننده اضافی نیز ندارند چراکه بر روی هر کارت تعدادی فن نصب شده است. باقی قطعات همانند CPU و پاور تنها نیاز به یک فن دارند که از پیش بر روی آن ها نصب شده است.

از دیگران سؤالات مهم کاربران این است که آیا مقدار رمی که قرار است در ریگ ماینینگ نصب شود هم است؟ رم نیز همانند باقی قطعات آن چنان اهمیت ندارد. به همین دلیل شما می توانید از یک رم معمولی نیز استفاده نمایید. در کل تنها در ریگ ماینینگ کارت گرافیک مهم است چراکه عملیات تایید تراکنش ها بر عهده کارت گرافیک می باشد. باقی قطعات تنها برای اجرای سیستم عامل می باشد. در صورتی که درباره کارت های گرافیک سؤال دارید و یا نیازمند مشاوره هستید، می توانید سری به سایت زوم ارز بزنید و درخواست خود را مطرح کنید. ناگفته نماند که اگر به بخش زوم ارز پدیا در سایت زوم ارز مراجعه کنید، می توانید به راحتی با اطلاعات دیگری از دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

منبع: www.zoomarz.com